Publicatie: Culturele instellingen en doorlopende leerlijnen cultuuronderwijs

Informatie
Titel
Culturele instellingen en doorlopende leerlijnen cultuuronderwijs
Alternatieve titel
Leerplannen in ontwikkeling
Documentvorm/materiaal
digitale publicatie
Jaar van uitgave
2017
Aantal pagina's
74 p.
Annotatie
Met literatuuropgave.
Introductietekst
Hoe kunnen culturele instellingen bijdragen aan het cultuuronderwijs in het basisonderwijs? Dat onderzoekt Fianne Konings als onderdeel van haar promotieonderzoek. Naar aanleiding van eerder onderzoek ontwikkelde zij een model, dat zij samen met het Kenniscentrum Cultuureducatie Rotterdam toetste in de Rotterdamse onderwijspraktijk.
Samenvatting

Culturele instellingen kunnen bijdragen aan cultuuronderwijs door theoretisch beredeneerde leerplannen te ontwikkelen, waarbij producerende en distribuerende culturele instellingen hierin hun expertise kunnen inbrengen en de leerplannen met leerplankundige kwaliteitscriteria kunnen evalueren met betrokkenen en experts.

Trefwoorden
onderzoek, culturele instellingen, cultuureducatie, buitenschoolse cultuureducatie, basisonderwijs, Rotterdam, onderzoek (vorm), samenwerking, doorlopende leerlijn, leerplannen, cultuuronderwijs, Cultuur in de Spiegel, resultatenCmK, Regeling Cultuureducatie met Kwaliteit
Auteurs (2)
Auteur Corporatieve auteur Rol
F. Konings
A-M. Backes
auteur van voorwoord