Publicatie: Fluisterzacht en haarzuiver

Informatie
Titel
Fluisterzacht en haarzuiver
Alternatieve titel
De betekenis van kunstonderwijs voor kinderen met speciale onderwijsbehoeften
Documentvorm/materiaal
boek
Plaats van publicatie
Rotterdam
Uitgever
Leminscaat
Jaar van uitgave
2017
Aantal pagina's
192 p.
ISBN
978-90-477-0802-5
Introductietekst
Hoe staat het met de kunsteducatie voor kinderen in het speciaal onderwijs? Wordt er veel gedaan aan muziek, dans, beeldende kunst en verhalen? Wat zijn de ervaringen? Dirk Monsma trok het hele land door, bezocht scholen die een voortrekkersrol vervullen en sprak met kinderen, ouders, kunstdocenten en deskundigen. En wat blijkt? Juist voor kinderen met een beperking is kunsteducatie een essentiƫle verrijking van het onderwijs.
Trefwoorden
speciaal onderwijs, kunsteducatie, cultuureducatie, cultuuronderwijs, kinderen, docenten, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, jongeren, onderzoek, onderzoek (onderwerp), autisme, mensen met een beperking, dyslexie, ontwikkeling, muziek, dans, literatuur
Auteurs (6)
Auteur
Corporatieve auteur
Rol
D. Monsma
R. Bleeker
medewerker
Z. Zernitz
C. Hermans
W. Ruijssenaars
Ch. Broeren