door Mark Mieras, p. 21-23 Waarom zou je lestijd besteden aan kunsteducatie? In dit artikel schrijft Mieras over de effecten van kunsteducatie met betrekking tot leren, verbeelding, plezier en emoties.
door Paul van der Heijden, p. 26-27 Roosje Passchier en Jeppe den Uijl geven voorbeelden en vertellen hoe critical friends bijdragen aan onderwijsontwikkeling. Bij de VCPS is het mogelijk om een Cultuurkaravaan uit te nodigen op school.
door Michel Berendsen, p. 29 De leerlingen van het Amadeus maakten samen met kunstenaars een kookboek.
door Floor Roos, p. 31 Twee hbo-studenten kijken terug op hun tijd op een cultuurprofielschool. Wat hebben ze meegenomen naar hun vervolgopleiding?
door Astrid Rass, p. 32 Waarom kiest een school voor internationalisering?
door Paul van der Heijden, p. 33 Een artikel over de drijvende krachten van de Vereniging CultuurProfielScholen: Antoine Gerrits en Astrid Rass.
door Melissa de Vreede, p. 37 -39 De verening VCPS bestaat nu tien jaar. Hoe is de vereniging ontstaan en waarom? In dit artikel vertellen Antoine Gerrits, Astrid Rass wn Henk Visscher over de ontwikkeling van de vereniging afgelopen tien jaar.
door Henk Langenhuijsen, p. 40-41 In het artikel vertellen vier cultuurcoördinatoren over de effecten van het lidmaatschap cultuurprofielschool. Hoe werk je samen met andere vakken en teams?
door Roos Al, p. 43 Hoe ervaart Gemey het vak tekenen op VSO Alphons Laudy in Amsterdam? De school geeft onderwijs aan zeer moeilijk lerende kinderen.
door Paul van der Heijden, p. 44- 45 De radiozender van Het Hooghuis in Oss de online te beluisteren. Op deze school is het mogelijk om een DJ opleiding te volgen. Jongeren leren presenteren en het nieuws te brengen.
door Bart van Rosmalen, p. 8- 11 Wat is de overeenkomst tussen kunst en ondernemen? Welke parallellen ziet van Rosmalen?
door Jacintha Smulders, p. 12 Smulders is docent Kunst Beeldend en schrijft over de buitenkunst die weer in de belangstelling staat dankzij Pokemon Go.
Joche Lange, p. 13
door Marjo van Hoorn, p. 14- 16 Joke van Helvoirt en Marit Tuik deden mee aan het traject VierSlagLeren. Hierin werken een ervaren en een startende leraar als een duo in de klas en volgen allebei een zelfgekozen master.
door Michel Hogenes, p. 47-49 Hogenes heeft een didactisch model voor het componeren van muziek ontwikkeld voor de basisschool. In een drie- stappen- model laat hij zien hoe leerlingen leren componeren.
door Laura Kool, p. 52- 53 Dit artikel is het derde deel over Inclusive Dance. Dit artikel beschrijft Kool het project Dance and Somatics van het Duncan Centre Conservatory in Praag. Niet alleen in Praag, maar ook in Nederland is steed meer aandacht voor lichaamsbewust bewegen.
door Thomas de Baets, p. 55- 57 Baets stelt dat reflectief docentschap over twijfelen, overwegen en afwegen gaat. Hij pleit voor een manier van reflecteren die down-to-earth is, relevant voor de praktijk en vergaand in onderzoeksambitie.
door Henk Langenhuijsen, p. 58 De Toneelmakerij uit Amsterdam maakt jeugdtheater. Langenhuijsen bespreekt twee recente voorstellingen: Nadia en Outlaw.
door Thea Vuik, p. 59 Alexandra Radius en Han Ebbelaar vertellen over hun danscarrière.
door Petra Faber en Heidi Heinonen, p. 62 Recensies, columns, illustraties en besprekingen van kunst van leerlingen en Actief met CKV.